Наше время: 11:29,Понедельник, 29.04.2024
Православный Сайт
Меню сайта
Категории раздела
Молитвы [6]
Молитвы утренние [29]
Молитвы на сон грядущим [21]
Ежедневные молитвы [49]
Молитвословия церковных таинств и богослужений [75]
Каноны и молитвы для подготовки к Таинствам Исповеди и Святого Причастия [15]
Молитвы Великого поста и Пасхи [13]
МОЛИТВЫ НА РАЗНЫЕ СЛУЧАИ ЖИЗНИ [80]
Молитвы в скорбях и искушениях творимые [92]
Молитвы о болящих [74]
Молитвы о путешествующих [7]
О даровании угодной Богу молитвы [3]
Молитвы перед иконами [28]
Молитвы о вере [29]
Молитвы в памятные даты [4]
Молитвы о стяжании добродетелей [27]
Молитвы об избавлении от страстей [29]
Молитвы о мире [34]
Молитвы о благоденствии [22]
Молитвы об успешном земледелии и промысле [25]
О монашеской жизни [10]
Молитвы о воинах [21]
Смерть и поминовение усопших [47]
Каноны [42]
Акафисты [19]
Молитвы ко святым и Ангелам [200]
Тропари, кондаки и величания [0]
Редкие молитвы [0]
Наш опрос
Верите ли вы в существование экстрасенсов?
Всего ответов: 1
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » 2015 » Июнь » 13 » ВЕЛИКИЙ КАНОН ПРЕПОДОБНОГО ОТЦА НАШЕГО АНДРЕЯ КРИТСКОГО И ИЕРУСАЛИМСКОГО
21:48
ВЕЛИКИЙ КАНОН ПРЕПОДОБНОГО ОТЦА НАШЕГО АНДРЕЯ КРИТСКОГО И ИЕРУСАЛИМСКОГО
В ПОНЕДЕЛЬНИК
ПЕРВОЙ СЕДМИЦЫ ВЕЛИКОГО ПОСТА
НА ВЕЛИКОМ ПОВЕЧЕРИИ

 

Начинаем великий канон, творяще и на части четыре со ирмосом, яко исполнитися ему в четверток вечера. Творение святаго отца нашего Андрея Критскаго, Иерусалимскаго. Творим же на кийждо тропарь метания 3.

          
Поем настоящий Великий канон преподобного отца нашего Андрея Критского, Иерусалимского, повторяя перед каждым тропарем припев: Помилуй меня, Боже, помилуй меня.

 
Глас 6. Песнь 1. Ирмос по дважды.         Песнь 1, глас 6

Ирмос: Помощник и покровитель / бысть мне во спасение, / Сей мой Бог, и прославлю Его, / Бог отца моего, и вознесу Его: / славно бо прославися.          
Ирмос: Помощник и покровитель / сделался мне спасением: / Он – мой Бог, и прославлю Его, / Бог отца моего – и вознесу Его, / ибо славно Он прославился!

Стих: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.          
Припев: Помилуй меня, Боже, помилуй меня.

О
ткуду начну плакати / окаяннаго моего жития деяний? / Кое ли положу начало, Христе, нынешнему рыданию? / Но яко благоутробен, / даждь ми прегрешений оставление.          
С
 чего начну оплакивать / злосчастной моей жизни деяния? / Какое положу начало, Христе, / нынешней песни плачевной? / Но Ты, как Милосердный, / даруй мне согрешений прощение.

Гряди окаянная душе, с плотию твоею, / Зиждителю всех исповеждься, / и останися прочее преждняго безсловесия, / и принеси Богу в покаянии слезы.          
Приди, несчастная душа с плотию твоею, / Создателю всего исповедайся, / и воздержись, наконец, от прежнего безрассудства, / и принеси Богу в покаянии слезы.

Первозданнаго Адама преступлению поревновав, / познах себе обнажена от Бога / и присносущнаго Царствия и сладости, / грех ради моих.          
Первозданному Адаму в преступлении подражав, / познал я себя отлученным от Бога, / и вечного Царства, и сладости / из-за грехов моих.

Увы мне окаянная душе, / что уподобилася еси первей Еве? / Видела бо еси зле, и уязвилася еси горце, / и коснулася еси древа и вкусила еси дерзостно / безсловесныя снеди.          
Увы, несчастная моя душа! / Зачем уподобилась ты первой Еве? / Ибо посмотрела порочно, уязвилась горько, / прикоснулась к древу и вкусила дерзостно / безрассудной снеди.

Вместо Евы чувственныя / мысленная ми бысть Ева, / во плоти страстный помысл, / показуяй сладкая / и вкушаяй присно / горькаго напоения.          
Вместо Евы чувственной / мысленная восстала во мне Ева – / во плоти страстный помысел, – / показывающий приятное, / но вкусу доставляющий всегда / горькое питие.

Достойно из Едема изгнан бысть, / яко не сохранив едину Твою, Спасе, заповедь Адам: / аз же что постражду, / отметая всегда животная Твоя словеса?          
Достойно из Эдема изгнан был, / так как не сохранил единую Твою, Спаситель, заповедь Адам; / как же я пострадаю, / отвергая всегда животворные Твои слова?

Слава, Троичен: Пресущная Троице, во Единице покланяемая, / возми бремя от мене тяжкое греховное, / и яко благоутробна, / даждь ми слезы умиления.          
Слава, Троичен: Сверхсущественная Троица, во Единстве поклоняемая, / возьми от меня бремя тяжкое греховное / и, как Милосердная, / даруй мне слезы умиления.

Богородичен: Богородице, надежде и предстательство Тебе поющих, / возми бремя от мене тяжкое греховное, / и яко Владычица Чистая, / кающася приими мя.

        
И ныне, Богородичен: Богородица, Надежда и Защита Тебя воспевающих! / Возьми от меня бремя тяжкое греховное, / и как Владычица Чистая / кающегося прими меня.

 
Песнь 2.

Ирмос: Вонми, небо, и возглаголю, / и воспою Христа, / от Девы плотию пришедшаго. (2)          Песнь 2

Ирмос: Внимай, небо, – и возвещу, / и воспою Христа, / от Девы во плоти Пришедшего. (2)

Вонми небо, и возглаголю, / земле, внушай глас, / кающийся к Богу и воспевающий Его.          
Внимай, небо, – и возвещу; / земля! Слушай глас, / кающийся пред Богом / и воспевающий Его.

Вонми ми, Боже, Спасе мой / милостивным Твоим оком, / и приими мое теплое исповедание.          
Воззри на меня, Боже, как милосердный, / милостивым Твоим оком / и прими мое теплое исповедание.

Согреших паче всех человек, / един согреших Тебе: / но ущедри яко Бог, Спасе, / творение Твое.          
Согрешил я более всех людей, / один согрешил пред Тобою; / но помилуй, как Бог, о Спаситель, / творение Твое.

Вообразив моих страстей безобразие, / любосластными стремленьми / погубих ума красоту.          
Отобразив моих страстей безобразие, / сластолюбивыми стремлениями / исказил я ума красоту.

Буря мя злых обдержит, / благоутробне Господи: / но яко Петру, / и мне руку простри.          
Буря зла меня охватывает, / милосердный Господи, / но, как Петру, / Ты и мне руку простри.

Оскверних плоти моея ризу / и окалях / еже по образу, Спасе, / и по подобию.          
Осквернил я плоти моей одежду / и запятнал то, / в чем образ Твой, Спаситель, / и подобие.

Омрачих душевную красоту / страстей сластьми, / и всячески весь ум / персть сотворих.          
Омрачил я души красоту / страстей услаждениями / и совершенно весь ум / в прах превратил.

Раздрах ныне одежду мою первую, / иже ми изтка Зиждитель из начала, / и оттуду лежу наг.          
Изорвал я ныне одеяние мое первое, / которое соткал мне Творец изначала, / и потому лежу наг.

Облекохся в раздранную ризу, / юже изтка ми змий советом, / и стыждуся.          
Облекся я в рваную одежду, / которую соткал для меня змий своим советом, / и стыжусь.

Слезы блудницы, Щедре, / и аз предлагаю: / очисти мя, Спасе, / благоутробием Твоим.          
Слезы блудницы, о Милосердный, / и я проливаю; / смилуйся надо мною, Спаситель, / по состраданию Твоему.

Воззрех на садовную красоту / и прельстихся умом: / и оттуду лежу наг, и срамляюся.          
Взглянул я на красоту древа в саду / и прельстился умом, / и теперь лежу нагим и стыжусь.

Делаша на хребте моем / вси начальницы страстей, / продолжающе на мя / беззаконие их.          
Работали на хребте моем / все предводители зол, / продолжая против меня / беззаконие свое.

Слава, Троичен: Единаго Тя в триех Лицех, / Бога всех пою, / Отца и Сына и Духа Святаго.          
Слава, Троичен: Тебя, Единого в трех Лицах / Бога всех, пою: / Отца, и Сына, и Духа Святого.

Богородичен: Пречистая Богородице Дево, / едина Всепетая, / моли прилежно во еже спастися нам.

      
И ныне, Богородичен: Пречистая Богородица Дева, / единая всепрославленная, / моли усердно о спасении нашем.

Песнь 3.

Ирмос: На недвижимом, Христе, камени заповедий Твоих, / утверди мое помышление. Песнь 3

Ирмос: На неподвижном, Христе, камне заповедей Твоих / утверди мое помышление. 

Огнь от Господа иногда / Господь одождив, / землю Содомскую / прежде попали.          
Огонь от Господа, о душа, / дождем пролив, / землю Содомскую Господь / в древности попалил.

На горе спасайся, душе, / якоже Лот оный, / и в Сигор угонзай.          
На гору спасайся, душа, / как Лот, тебе известный, / и в Сигор укрыться спеши.

Бегай запаления, о душе, / бегай Содомскаго горения, / бегай тления Божественнаго пламене.          
Убегай от пожара, о душа, / беги от содомского горения, / беги от гибели в Божественном пламени.

Согреших Тебе един аз, / согреших паче всех, Христе Спасе, / да не презриши мене.          
Согрешил пред Тобою один я, / согрешил больше всех, Христе Спаситель, / не презри меня!

Ты еси Пастырь добрый, / взыщи мене агнца, / и заблуждшаго да не презриши мене.          
Ты, Пастырь Добрый, / взыщи меня – агнца, / и заблудившегося не презри меня.

Ты еси сладкий, Иисусе, / Ты еси Создателю мой: / в Тебе, Спасе, оправдаюся.          
Ты Сладчайший Иисусе, / Ты Создатель мой! / Тобою я, Спаситель, оправдаюсь.

Исповедаюся Тебе, Спасе: / согреших, согреших Ти: / но ослаби, остави ми, / яко благоутробен.          
Исповедаюсь пред Тобою, Спаситель: / согрешил я, согрешил Тебе, / но отпусти, прости меня, / как Милосердный.

Слава, Троичен: О Троице Единице Боже! / Спаси нас от прелести, / и искушений, и обстояний.          
Слава, Троичен: О, Троица, Единица, Боже! / Спаси нас от прельщения, / и искушений, и несчастий.

Богородичен: Радуйся, Богоприятная утробо, / радуйся, престоле Господень, / радуйся, Мати Жизни нашея.

        
И ныне, Богородичен: Радуйся, Чрево, Бога вместившее, / радуйся, Престол Господень, / радуйся, Матерь Жизни нашей.

Песнь 4.

Ирмос: Услыша пророк / пришествие Твое, Господи, и убояся, / яко хощеши от Девы родитися / и человеком явитися, и глаголаше: / услышах слух Твой и убояхся, / слава силе Твоей, Господи.           Песнь 4

Ирмос: Услышал пророк / о пришествии Твоем, Господи, и убоялся, / что Ты хочешь от Девы родиться и людям явиться, и возглашал: / "Услышал я весть о Тебе, и убоялся". / Слава силе Твоей, Господи!

Дел Твоих да не презриши, / создания Твоего да не оставиши, Правосуде, / аще и един согреших, яко человек, / паче всякаго человека, Человеколюбче, / но имаши, яко Господь всех, / власть оставляти грехи.          
Дел Своих не презри, / созданием Своим не пренебреги, Правосудный. / Хоть и один я согрешил, как человек, / более всякого человека, Человеколюбец, / но Ты имеешь, как Господь всего, / власть отпускать грехи.

Приближается, душе, конец, приближается, / и нерадиши, ни готовишися: / время сокращается, востани, близ при дверех Судия есть: / яко соние, яко цвет, время жития течет: / что всуе мятемся?          
Приближается, душа, конец, приближается, / и ты не радеешь, не готовишься; / время сокращается, восстань: близко, при дверях Судия. / Как сон, как цвет, время жизни бежит, / зачем мы напрасно мятемся?

Воспряни, о душе моя, / деяния твоя, яже соделала еси, помышляй, / и сия пред лице твое принеси, / и капли испусти слез твоих: / рцы со дерзновением деяния и помышления Христу, / и оправдайся.          
Воспрянь, о душа моя! / О совершенных тобою делах помышляй, / и их пред очами своими представь, / и капли пролей слез твоих, / открой со дерзновением свои дела и помышления Христу / и оправдайся.

Не бысть в житии греха, ни деяния, ни злобы, / еяже аз, Спасе, не согреших / умом и словом, и произволением / и предложением, и мыслию, и деянием согрешив, / яко ин никтоже когда.          
Нет в жизни ни греха, ни деяния, ни зла, / в которых бы я, Спаситель, не погрешил / умом, и словом, и произволением, / и намерением, и мыслью, и делом согрешил, / как никто иной никогда.

Отсюду и осужден бых, / отсюду препрен бых аз окаянный от своея совести, / еяже ничтоже в мире нужнейше: / Судие Избавителю мой, и ведче, / пощади и избави, и спаси мя раба Твоего.          
Потому и осужден был, / потому и обвинен я был, несчастный, своею совестию, / которой ничего нет в мире строже; / Судия и Избавитель мой, все ведающий! / Пощади, избавь и спаси меня, раба Твоего.

Лествица, юже виде древле / великий в патриарсех, / указание есть душе моя, / деятельнаго восхождения, разумнаго возшествия: / аще хощеши убо, деянием, и разумом, / и зрением пожити, обновися.          
Лестница, которую видел в древности / великий среди патриархов, / указывает, душа моя, / на деятельный подъем и на разумное восхождение; / потому, если желаешь жить в деяниях, и в познании, / и в созерцании, – обновись.

Зной дневный претерпе / лишения ради патриарх, / и мраз нощный понесе, / на всяк день снабдения творя, / пасый, труждаяйся, работаяй, / да две жене сочетает.          
Зной дневной претерпеть / вынужден был патриарх, / и мороз ночной перенес, / на всякий день прибыток творя, / пася, сражаясь, рабски служа, / чтобы с женами двумя сочетаться.

Жены ми две разумей, / деяние же и разум в зрении, / Лию убо деяние, яко многочадную: / Рахиль же разум, яко многотрудную: / ибо кроме трудов, ни деяние, ни зрение душе, исправится.           
Под женами двумя разумей / деятельность и познание в созерцании: / под Лией, как многодетною – деяние, / под Рахилью же, как полученной многими трудами – познание, / ибо без трудов ни деяния, ни созерцание, / душа моя, не совершатся.

Слава, Троичен: Нераздельное Существом, / неслитное Лицы / богословлю Тя, Троическое Едино Божество, / яко единоцарственное и сопрестольное, / вопию Ти песнь великую, / в вышних трегубо песнословимую.          
Слава, Троичен: Нераздельное по существу / и неслиянное в Лицах, / богословствую о Тебе, Троичное Единое Божество, / как о единоцарственном и сопрестольном. / Возглашаю Тебе песнь великую, / в мире горнем троекратно воспеваемую.

Богородичен: И раждаеши и девствуеши, / и пребываеши обоюду естеством Дева: / Рождейся обновляет законы естества, / утроба же раждает, не раждающая. / Бог идеже хощет, побеждается естества чин: / творит бо елика хощет.

      
И ныне, Богородичен: И рождаешь, и остаешься Девой, / сохраняя всегда девство по естеству; / Рожденный от Тебя обновляет законы естества, / и рождает чрево девственное. / Где угодно Богу, там преодолевается порядок естества, / ибо Он творит все, что хочет.

 
Песнь 5.

Ирмос: От нощи утренююща, / Человеколюбче, просвети, молюся, / и настави и мене на повеления Твоя, / и научи мя, Спасе, / творити волю Твою.           Песнь 5

Ирмос: От ночи с рассвета / стремящегося к Тебе, Человеколюбец, / просвети, молю, / и наставь и меня в повелениях Твоих, / и научи меня, Спаситель, / творить волю Твою. 

В нощи житие мое преидох присно, / тьма бо бысть и глубока мне мгла, нощь греха, / но яко дне сына Спасе покажи мя.          
В ночи жизнь мою я проводил постоянно, / ибо мраком и глубокою мглою / была для меня ночь греха; / но сыном дня, Спаситель, покажи меня.

Рувима подражая окаянный аз, / содеях беззаконный и законопреступный совет на Бога Вышняго, / осквернив ложе мое, яко отчее он.          
Рувиму подражая, я, несчастный, / совершил беззаконный и преступный замысел пред Богом Всевышним, / осквернив ложе мое, как тот ложе отца.

Исповедаюся Тебе Христе Царю, / согреших, согреших, / яко прежде Иосифа братия продавшии, / чистоты плод и целомудрия.          
Исповедаюсь пред Тобою, Христе-Царь: / согрешил, согрешил я, / как некогда братья, продавшие Иосифа / – плод чистоты и целомудрия.

От сродников праведная душа связася, / продася в работу сладкий, / во образ Господень: / ты же вся душе, продалася еси / злыми твоими.          
Сродниками праведная душа была связана, / продан был в рабство возлюбленный, / – в прообраз Господа; / ты же, душа, сама всю себя продала / злым делам твоим.

Иосифа праведнаго и целомудреннаго ума / подражай окаянная, и неискусная душе, / и не оскверняйся безсловесными стремленьми / присно беззаконнующи.          
Иосифа праведного и целомудренного разуму / подражай, несчастная и жалкая душа, / и не оскверняйся безрассудными стремлениями, / непрестанно творя беззакония.

Аще и в рове поживе иногда Иосиф, / Владыко Господи, / но во образ погребения и востания Твоего: / аз же что Тебе когда сицевое принесу?          
Если и был некогда во рве Иосиф, / Владыка Господи, / но в прообраз погребения и Воскресения Твоего; / я же что Тебе когда подобное принесу?

Слава, Троичен: Тя Троице славим, Единаго Бога: / Свят, Свят, Свят еси Отче, Сыне и Душе, / простое Существо, / Единице присно покланяемая.          
Слава, Троичен: Тебя, Троица, мы славим, Единого Бога: / "Свят, свят, свят Ты: Отец, Сын и Дух, / – простое Существо, / Единица непрестанно поклоняемая.

Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, / нетленная, безмужная Мати Дево, / Бог создавый веки, / и соедини Себе человеческое естество.

        
И ныне, Богородичен: Из Тебя облекся в мой состав, / нетленная, не знавшая мужа Матерь-Дева, / Бог, века сотворивший, / и соединил с Собою человеческое естество.

Песнь 6.

Ирмос: Возопих всем сердцем моим / к щедрому Богу, / и услыша мя от ада преисподняго, / и возведе от тли живот мой.           Песнь 6

Ирмос: Воззвал я всем сердцем моим / к милосердному Богу, / и Он услышал меня из ада глубочайшего, / и вывел из погибели жизнь мою. 

Слезы Спасе очию моею, / и из глубины воздыхания / чисте приношу, вопиющу сердцу: / Боже, согреших Ти / очисти мя.          
Слезы, Спаситель, очей моих, / и из глубины стенания / искренно приношу с воплем сердца: / "Боже, я согрешил пред Тобою, / будь милостив ко мне!".

Уклонилася еси душе, от Господа твоего, / якоже Дафан и Авирон: / но пощади, воззови из ада преисподняго, / да не пропасть земная тебе покрыет.          
Уклонилась ты, душа, от Господа твоего, / как Дафан и Авирон; / но о пощаде воззови из ада преисподнего, / чтобы пропасть земная тебя не покрыла.

Яко юница душе разсвирепевшая, / уподобилася еси Ефрему, / яко серна от тенет сохрани житие, / вперивши деянием ум, и зрением.          
Как телица рассвирепевшая / уподобилась ты, душа, Ефрему; / но как серну от сетей, сохрани жизнь свою, / окрылив ум деяниями и созерцанием.

Рука нас Моисеова да уверит душе, / како может Бог прокаженное житие / убелити, и очистити: / и не отчайся сама себе, / аще и прокаженна еси.          
Рука Моисея да уверит нас, душа, / как может Бог прокаженную жизнь / убелить и очистить, / и не отчаивайся сама за себя, / хотя и прокажена ты.

Слава, Троичен: Троица есмь проста, нераздельна, / раздельна Личне, / и Единица есмь Естеством соединена, / Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.          
Слава, Троичен: "Троица Я несложная, нераздельная, / различаемая по Лицам, / и Единство, естеством соединенное", / – Отец возглашает, и Сын, и Божественный Дух.

Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, / воображена по нам: / Егоже яко Создателя всех, моли Богородице, / да молитвами Твоими оправдимся.          
И ныне, Богородичен: Чрево Твое Бога родило нам, / Принявшего наш образ, / Которого как Творца всего моли, Богородица, / чтобы нам по молитвам Твоим оправдаться.

Господи, помилуй. Слава, и ныне:

 
Господи, помилуй . Слава, и ныне:

Кондак:

Д
уше моя, душе моя, востани, что спиши? / Конец приближается, и имаши смутитися. / Воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, / везде сый и вся исполняяй.

          Кондак, глас 6

Д
уша моя, душа моя, восстань, что ты спишь? / Конец приближается, и предстоит тебе смутиться. / Воспрянь же, да пощадит тебя Христос Бог, / вездесущий и все наполняющий!

 
Песнь 7.

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, / неправдовахом пред Тобою, / ниже соблюдохом, ниже сотворихом, / якоже заповедал еси нам; / но не предаждь нас до конца, / отцев Боже.  Песнь 7

Ирмос: Согрешили мы, соделали / беззаконие, неправду пред Тобою, / и не соблюли, и не сотворили, / как Ты заповедал нам. / Но не предай нас до конца, / отцов Боже!

Согреших, беззаконновах, / и отвергох заповедь Твою, / яко во гресех произведохся / и приложих язвам струпы себе: / но Сам мя помилуй, / яко Благоутробен, отцев Боже.          
Согрешил я, соделал беззаконие, / и отверг заповедь Твою, / так как и рожден был уже во грехах, / и еще приложил к своим язвам раны; / но Сам помилуй меня, / Милосердный отцов Боже.

Тайная сердца моего / исповедах Тебе Судии моему, / виждь мое смирение, / виждь и скорбь мою, / и вонми суду моему ныне, / и Сам мя помилуй, яко Благоутробен, / отцев Боже.          
Тайны сердца моего / исповедал я Тебе, Судии моему, / воззри на мое смирение, / воззри на скорбь мою, / внемли самоосуждению моему ныне / и Сам меня помилуй, как Милосердный / отцов Боже.

Саул иногда яко погуби отца своего душе ослята, / внезапу царство обрете к прослутию, / но блюди, не забывай себе, / скотския похоти твоя / произволивши паче Царства Христова.          
Саул некогда, потеряв ослиц отца своего, / внезапно обрел царский сан, путь к известности; / но смотри же, душа, не забывайся, / скотские вожделения твои / предпочитая Царству Христову.

Давид иногда Богоотец, / аще и согреши сугубо душе моя, / стрелою убо устрелен быв прелюбодейства, / копием же пленен быв убийства томлением, / но ты сама тяжчайшими делы недугуеши, / самохотными стремленьми.          
Давид некогда Богоотец, / если и согрешил сугубо, душа моя: / уязвлен был прелюбодейства стрелою / и, как копьем, был ранен за убийство возмездием, / но ты сама тягчайшими тех делами страдаешь / – произвольными стремлениями.

Совокупи убо Давид иногда беззаконию беззаконие: / убийству же любодейство растворив, / покаяние сугубое показа абие: / но сама ты лукавнейшая душе соделала еси, / не покаявшися Богу.          
Присоединил Давид некогда беззаконие к беззаконию, / убийство к прелюбодеянию примешав, / но покаяние сугубое принес вскоре; / ты же худшие дела совершила, душа, / не раскаявшись пред Богом.

Давид иногда вообрази, / списав яко на иконе песнь, / еюже деяние обличает, еже содея, зовый: / помилуй мя. Тебе бо Единому согреших всех Богу, / Сам очисти мя.          
Давид некогда начертал, / написав, как на иконе, песнь, / которою он обличает то, что соделал, взывая: / "Помилуй меня, ибо пред Тобою Единым я согрешил, всех Богом. / Сам очисти меня!"

Слава, Троичен: Троице простая, нераздельная, / единосущная, и Естество едино, / Светове, и Свет, и Свята три, и едино Свято / поется Бог Троица: / но воспой, прослави, Живот и Животы, душе, / всех Бога.          
Слава, Троичен: Троица Простая, Нераздельная, / Единосущная и Естеством Единая: / как Светы и Свет, и – Три Святых и Единое Святое / воспевается Бог Троица; / но воспой, прославь Жизнь и Жизни, душа, / – всех Бога.

Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, / покланяемся Ти Богородительнице, / яко нераздельныя Троицы породила еси единаго Христа Бога / и Сама отверзла еси нам / сущим на земли небесная.

 
     
И ныне, Богородичен: Воспеваем Тебя, благословляем Тебя, / поклоняемся Тебе, Божия Родительница, / ибо носила Ты во чреве / Единого из Нераздельной Троицы – Христа Бога / и Сама открыла нам, / живущим на земле, небесное.

 
Песнь 8.

Ирмос: Егоже воинства Небесная славят, / и трепещут Херувими и Серафими, / всяко дыхание и тварь, / пойте, благословите / и превозносите во вся веки.           Песнь 8

Ирмос: Кого воинства небесные славят, / и пред Кем трепещут Херувимы и Серафимы, / все что дышит и сотворено, / пойте, благословляйте / и превозносите во все века!

Согрешивша Спасе помилуй, / воздвигни мой ум ко обращению, / приими мя кающагося, ущедри вопиюща: / согреших Ти, спаси, / беззаконновах, помилуй мя.          
Согрешившего помилуй, Спаситель, / воздвигни мой ум ко обращению, / прими меня, кающегося, умилосердись к взывающему: / "Согрешил я пред Тобою, спаси; / беззаконие соделал, помилуй меня!"

Колесничник Илия, / колесницею добродетелей вшед, / яко на небеса, ношашеся / превыше иногда от земных: / сего убо душе моя, восход помышляй.          
Возничий Илия, / на колесницу добродетелей взойдя, / как бы на небеса возносился некогда / превыше всего земного; / о его восхождении, душа моя, помышляй.

Елиссей иногда прием милоть Илиину, / прият сугубую благодать от Бога: / ты же о душе моя, сея не причастилася еси благодати / за невоздержание.          
Елисей некогда, приняв милоть Илии, / получил сугубую благодать от Бога; / ты же, о душа моя, не приобщилась той благодати / за невоздержание.

Иорданова струя первее, милотию Илииною / Елиссеем, ста сюду и сюду: / ты же, о душе моя, сея не причастилася еси благодати / за невоздержание.          
Иордана течение милотию Илии / для Елисея некогда остановилось / по ту и другую сторону; / ты же, о душа моя, не приобщилась той благодати / за невоздержание.

Соманитида иногда / праведнаго учреди, о душе, нравом благим: / ты же не ввела еси в дом, / ни странна, ни путника. / Темже чертога изринешися вон, рыдающи.          
Соманитянка некогда / с добрым расположением праведника приняла, / ты же, душа, не ввела в свой дом / ни чужестранца, ни путника; / за то будешь из чертога извержена вон с рыданиями.

Гиезиев подражала еси окаянная / разум скверный всегда душе, / егоже сребролюбие отложи поне на старость: / бегай геенскаго огня, / отступивши злых твоих.          
Гиезия нечистому нраву всегда / подражала ты, несчастная душа; / сребролюбие его отринь хотя бы в старости, / избегай огня гееннского, / отступив от злых дел твоих.

Слава, Троичен: Безначальне Отче, Сыне собезначальне, / Утешителю Благий, Душе Правый: / Слова Божия Родителю, / Отца безначальна Слове, / Душе живый и зиждай, / Троице Единице помилуй мя.          
Слава, Троичен: Безначальный Отче, Сын собезначальный, / Утешитель благой, Дух правый; / Слова Божия Родитель, / Отца безначальное Слово, / Дух живой и созидающий, / Троица-Единица, помилуй меня.

Богородичен: Яко от оброщения червленицы Пречистая, / умная багряница Еммануилева, / внутрь во чреве Твоем плоть исткася: / темже Богородицу воистинну Тя почитаем.

       
И ныне, Богородичен: Как бы из пурпурного состава, Пречистая, / мысленная багряница – плоть Эммануила / внутри чрева Твоего соткалась; / потому мы Тебя, Богородицу, / истинно почитаем.

 
Песнь 9.

Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, / Матере безмужныя нетленен Плод, / Божие бо рождение обновляет естества. / Темже Тя вси роди, / яко Богоневестную Матерь, / православно величаем.          
Песнь 9

Ирмос: От зачатия без семени рождение неизъяснимо, / у Матери, не знавшей мужа, непорочен Плод: / ибо обновляет Божие рождение законы естества. / Потому Тебя мы, все роды, / как Бога нашего Матерь / православно величаем.

Ум острупися, тело оболезнися, / недугует дух, слово изнеможе, / житие умертвися, конец при дверех. / Темже моя окаянная душе, что сотвориши, / егда приидет Судия испытати твоя?          
Ум изранен, тело расслаблено, / болезнует дух, слово изнемогло, / жизнь омертвела, конец при дверях. / Итак, несчастная душа моя, что сотворишь, / когда придет Судия испытать дела твои?

Моисеово приведох ти душе, миробытие, / и от того все заветное писание, / поведающее тебе праведныя и неправедныя: / от нихже вторыя, о душе, подражала еси, а не первыя, / в Бога согрешивши.          
Моисееву книгу о происхождении мира / воспроизвел я пред тобою, душа, / и за ней – все сокровенное Писание, / повествующее о праведных и неправедных; / из них вторым, о душа, ты подражала, а не первым, / перед Богом согрешив.

Закон изнеможе, празднует Евангелие, / писание же все в тебе небрежено бысть, / пророцы изнемогоша, и все праведное слово: / струпи твои, о душе, умножишася, / не сущу врачу исцеляющему тя.          
Закон обессилел, бездействует Евангелие, / и все Писание у тебя в пренебрежении: / пророки потеряли силу и всякое праведника слово. / Язвы твои, о душа, умножились, / и нет врача, исцеляющего тебя!

Новаго привожду ти писания указания, / вводящая тя душе, ко умилению: / праведным убо поревнуй, грешных же отвращайся, / и умилостиви Христа молитвами же и пощеньми, / и чистотою, и говением.          
Новозаветного Писания привожу тебе примеры, / приводящие тебя, душа, в сокрушение. / Итак, праведным поревнуй, от грешных же отвращайся, / и умилостивь Христа молитвою, и постом, / и чистотою, и благоговением.

Христос вочеловечися, / призвав к покаянию разбойники, и блудницы: / душе покайся, дверь отверзеся Царствия уже, / и предвосхищают е фарисее и мытари / и прелюбодеи кающиися.          
Христос, вочеловечившись, / призвал к покаянию разбойников и блудниц. / Душа, покайся: дверь Царства отверста уже, / и первыми восхищают его фарисеи, и мытари, / и прелюбодеи кающиеся.

Христос вочеловечися, / плоти приобщився ми, / и вся, елика суть естества хотением / исполни греха кроме, / подобие тебе, о душе, / и образ предпоказуя Своего снизхождения.          
Христос стал младенцем, / плотию мне приобщившись, / и добровольно испытал / все, свойственное естеству, кроме греха, / пример тебе, о душа, являя / и образ Своего снисхождения.

Христос волхвы спасе, / пастыри созва, / младенец множества показа мученики, / старцы прослави, и старыя вдовицы, / ихже не поревновала еси душе, ни деянием, ни житию, / но горе тебе, внегда будеши судитися.          
Христос волхвов спас, / пастырей созвал, / множество младенцев соделал мучениками, / старца прославил и престарелую вдовицу. / Ни их деяниям, ни жизни не подражала ты, душа; / но горе тебе, когда на Суд предстанешь.

Постився Господь дний четыредесять в пустыни, / последи взалка, показуя человеческое: / душе, да не разленишися, аще тебе приложится враг, / молитвою же и постом от ног твоих да отразится.          
Постился Господь сорок дней в пустыне, / и наконец взалкал, / обнаруживая в Себе естество человеческое. / Душа, не унывай: если на тебя устремится враг, / молитвою и постом от ног твоих да отразится.

Слава, Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, / Божественному Духу верно поклонимся, / Троице нераздельней, Единице по Существу, / яко Свету и Светом, и Животу и Животом, / животворящему и просвещающему концы.          
Слава, Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, / Божественному Духу с верой поклонимся / – Троице нераздельной, Единице по существу, / как Свету и Светам, и Жизни и Жизням, / животворящему и просвещающему мира концы.

Богородичен: Град Твой сохраняй / Богородительнице Пречистая, / в Тебе бо сей верно царствуяй, / в Тебе и утверждается, / и Тобою побеждаяй, / побеждает всякое искушение, / и пленяет ратники, / и проходит послушание.           
И ныне, Богородичен: Град Твой сохраняй, / Божия Родительница Пречистая. / Ибо под Твоею защитой он с верою царствует, / и от Тебя получает крепость, / и при Твоем содействии / победоносно отражает всякое искушение, / и берет в плен неприятелей, / и держит их в послушании.

Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.          
Припев: Преподобный отче Андрей, моли Бога о нас.

Андрею: Андрее честный, и отче треблаженнейший, / пастырю Критский, / не престай моляся о воспевающих тя: / да избавимся вси гнева и скорби, и тления, / и прегрешений безмерных, / чтущии твою память верно.          
Андрей досточтимый и отче треблаженнейший, / пастырь Критский! / Не переставай молиться о воспевающих тебя, / да избавимся все мы от гнева, и скорби, и тления, / и согрешений безмерных, / чтущие твою память с верою.

Таже поем оба лика ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, / Матере безмужныя нетленен Плод, / Божие бо рождение обновляет естества. / Темже Тя вси роди, / яко Богоневестную Матерь, / православно величаем.

И прочее последование Повечерия.

          
Ирмос: От зачатия без семени рождение неизъяснимо, / у Матери, не знавшей мужа, непорочен Плод: / ибо обновляет Божие рождение законы естества. / Потому Тебя мы, все роды, / как Бога нашего Матерь / православно величаем. (И поклон)

 

(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).
При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.
Категория: Каноны | Просмотров: 377 | Добавил: Admin | Теги: ВЕЛИКИЙ КАНОН ПРЕПОДОБНОГО ОТЦА НАШ | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт

Поиск
Онлайн радио
Онлайн радио
Календарь
«  Июнь 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Block title
Я играю в Blogowar.ru, чего и вам советую.
Поделись сайтом
Рекомендуй другу
Архив записей
Яндекс.Метрика МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
Copyright Molitvochka.at.ua © 2024
Создать бесплатный сайт с uCoz